קומזינג או קומזיץ? המודעה שמסעירה את תעשיית המוסיקה

    עמית דניאל No Comments on קומזינג או קומזיץ? המודעה שמסעירה את תעשיית המוסיקה

    מה עושים כשמגלים כי מותג שעבדת עליו שנים רבות נלקח? • האם יש ללהקה בעלות על מילה שגם ביידיש לא קיימת? • ואיזה שת"פ צפוי בעקבות זה? • טוקר מנסה להרגיע סערה צפונית ולא של גשם ורוח

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    להקת "המנגנים" הופתעה לגלות כי על מודעה של אירוע תרבות בעיר צפת מופיע שם המותג שלהם "קומזינג" בהקשר הופעתו של הזמר שמעון טובול. שלום ווגשל, מבעלי "המנגנים" שוחח בתכניתו של מנחם טוקר על הגילוי המוזר ועל הניסיון לשנותו.

    "אני רואה מודעה  של קומזיץ בצפת ומגלה להפתעתי ששם המופע שלנו והדיסקים שלנו "הקומזינג" מתנוסס עליו. אני שהמותג ממש טוב שמעתיקים אותו אבל זה מותג שעמלו עליו רבות והשקיעו בו הרבה כסף ואי אפשר כך לקחת את זה", מספר וגשל ומגלה, כי התופעה החלה כבר לפני כחצי שנה "גם בחולון זה היה בקיץ בנוסף לכך, באיזה נופש ל-1,000 איש הפיצו דיסק וקראו לו קומזינג".

    בשלב זה הצטרף לשיחה נהוראי לחיאני, סגן ראש העיר צפת ומי שמנהל את מחלקת התרבות התורנית בעיר. "אכן יתקיים אירוע שכזה", אומר לחיאני, "אבל לא ידעתי איך קוראים לו. פנה אלי המפיק של טובול ושלח לנו את המודעה ועשינו מה שצריך, קידמנו את זה". לחיאני טוען כי הוא אינו מכיר את המותג קומזינג. "באמת שאין לי מושג. אני יודע מי זה המנגנים אבל לא שמעתי על הקומזינג", אמר.

    וגשל התנדב לספר לו: "המנגנים השיקו לפני 8 שנים אלבום שנקרא קומזינג ולאחר מכן עשינו אלבום נוסף 'קומזינג 2'. חשוב להבין שקומזינג זו מילה שלא קיימת. זה שילוב של מילים ביידיש אבל גם ביידיש זה לא קיים".

    טוקר, בשלב הזה, נצרך לחוות-דעת משפטית ולשידור עלה עו"ד דקל עוזר שאמר: "החוק קובע שאם יש לך סימן מסחר רשום אז חזקה שהוא מפר את סימן המסחר. גם אם אין, זה לא אומר שאפשר להעתיק אם אתה מזוהה באוכלוסיית היעד. ההעתקה יכולה להיות תחת סעיף גנבת עין. אתה צריך להוכיח את זה. אפשר להוכיח את זה גם ע"י סקר שנעשה באוכלוסיית היעד ושואל לדוגמא 'מה זה קומזינג בשבילך'. אם הם עונים שזה אתה אז זה מזוהה אתך".

    השיחה הסתיימה כשלחיאני סיכם עם וגשל שהם ייפגשו לבדוק שיתופי פעולה, לא לפני שלחיאני אמר כי המודעה תטופל. אה, וטוקר גם דאג להשמיע לוגשל שיתוף פעולה בין המנגנים לבין שמעון טובול. וגשל זיהה?

    האזינו:



    0 תגובות